Monday 6 November 2017

Kanadisk Skatt On Us Aksjeopsjoner


Sikkerhetsalternativer Når et aksjeselskap samtykker i å selge eller utstede sine aksjer til ansatte, eller når et fondsbidrag gir opsjoner til en ansatt til å erverve tillitenheter, kan ansatt motta skattepliktig fordel. Hva er en sikkerhet (aksje) opsjoner skattepliktig fordel Hva er fordelen Typer av alternativer. Når er det skattepliktige Fradrag for veldedig donasjon av verdipapirer Vilkår for å møte for å få fradraget når sikkerheten blir donert. Tilleggsavsetningsavdrag Betingelser for å møte for fradrag. Rapportere fordelen på T4-slipkodene som skal brukes på T4-slip. Tilbakebetaling av lønnsfradrag på opsjoner Finn ut når du trenger å holde tilbake CPP-bidrag eller inntektsskatt fra opsjoner. (EI premier gjelder ikke for opsjoner). Skjema og publikasjoner Sekundær meny NettstedinformasjonKanadisk med amerikanske aksjeopsjoner - Skatteprofil Kanadisk med amerikanske aksjeopsjoner - Skatteproblem Hei der håpet jeg å få veiledning og råd som kanadisk som har mulighet til å utøve opsjoner i et amerikansk selskap. Heres quick run down: I 2,5 år jobbet jeg i USA for et programvare selskap, der jeg har en rekke aksjeopsjoner som jeg må bestemme om jeg vil trene eller ikke. For å utøve dem trenger jeg ikke bare å betale oppløsningskursen på aksjene, men jeg må også betale amerikansk skatt på forskjellen mellom utøvelseskursen og aksjens virkelige markedsverdi. Jeg har gjort noen undersøkelser for å se hvilken type beskatning jeg kunne forvente på den kanadiske siden av ting når jeg trener dem, på årlig basis som jeg har opsjoner i en canadisk eie amerikanske aksjer, og til slutt når jeg går og selger dem og forhåpentligvis gjøre noe av det. Jeg kan ikke synes å finne mye om dette emnet, og jeg leter etter noen veiledning. Eventuelle tanker, ideer, etc. vil bli mye verdsatt. Takk, du vil bli skattlagt i Canada på gevinsten, som er forskjellen mellom det du betaler for aksjene og deres rettferdige markedsverdi. Skattesatsen er 50 av prisen du vil betale på vanlig inntekt. For eksempel, hvis du er i 46 skattekonsoll, betaler du 23 av gevinsten. Den virkelige markedsverdi blir din justerte kostnadsgrunnlag for aksjene. Når du selger aksjene, vil du ha en annen kapitalgevinst (eller tap) som vil være forskjellen mellom salgsprisen og din justerte kostnadsbase. Eventuelle skatter du betaler i USA kan hevdes som utenlandsk skattekreditt og brukes til å kompensere de kanadiske skattene. Støttealternativer - Hvordan faktorere skatt og risiko i din økonomiske plan Har du opsjoner som er utstedt til deg som en del av din ansettelse pakke Hvis ja, bør du være oppmerksom på hvordan de blir beskattet og risikoen forbundet med denne typen kompensasjon. Hvordan blir de beskattet Når du utøver opsjoner på ansatte, vil du utløse en skattepliktig sysselsettingsydelse lik forskjellen mellom utøvelseskursen og markedsverdien av aksjen på treningsdatoen. Hvis du for eksempel er utstedt et alternativ til å kjøpe aksjer til 5 og aksjene er verdt 10 på datoen alternativet utøves, vil du utløse en skattepliktig sysselsettingsydelse på 5 kroner per aksje. Derfor, hvis du kjøper 10.000 aksjer, vil du ha 50.000 i skattepliktig inntekt som du må rapportere. Er det noen måte å redusere skattebeløpet jeg må betale? Det er måter hvor du kan få 50 fradrag av sysselsettingsytelsen (merk at fradraget kan være mindre enn 50 i visse tilfeller i Queacutebec). Dette er avhengig av en rekke faktorer, inkludert typen av utstedte aksjer (felles eller foretrukket), prisen på aksjene på tidspunktet opsjonen ble utstedt, uansett om arbeidsgiveren er et kanadisk kontrollert privat selskap og lengden på tid at du holder aksjene. Kan jeg utsette skatten til jeg selger aksjene I enkelte tilfeller tillater Canada Revenue Agency å utsette skatten på sysselsettingsytelsen inntil aksjene selges. Hvis du jobber for et kanadisk kontrollert privat selskap eller et offentlig selskap, kan du muligens utsette skatten på sysselsettingsytelsen dersom visse betingelser er oppfylt. Hvis du ikke jobber for et kanadisk-kontrollert privat selskap eller et børsnotert selskap, vil ingen utsattelse være tilgjengelig. Hva skjer hvis aksjene øker eller reduseres i verdi etter at jeg utøver Hvis aksjene øker i verdi, vil du ha en gevinst. Ved å bruke eksemplet ovenfor, hvis du kjøpte aksjer når de var verdt 10, og aksjene økte i verdi til 16 på datoen du solgte dem, ville du ha en gevinst på 6 per aksje. Gevinster er bare 50 skattbare, så bare 3 per aksje må inkluderes i din skattepliktig inntekt. Ved å bruke vårt eksempel, hvis du solgte alle 10.000 aksjer, ville du ha 30.000 av skattepliktig inntekt (i tillegg til de 50.000 i skattepliktig inntekt som påløpte på datoen du utøvde opsjonen). Det virkelige problemet er imidlertid om aksjene reduseres i verdi. Hvis aksjene går ned til 6, vil du ha et kapitalstap på 4 per aksje, hvorav kun 50 kan brukes mot gevinster. Hvordan skal jeg få opsjoner i min økonomiske plan Når du investerer i aksjer i arbeidsgiveren din, må du sørge for at investeringen passer i din kapitalfordelingsplan. Du bør ha en riktig diversifisert portefølje til enhver tid, og andelen av arbeidsgiveren din er en del av det. Dato oppdatert: 27. januar 2015 Denne kolonnen, skrevet og publisert av Investors Group Financial Services Inc. (i Quebec et Financial Services Firm), presenterer generell informasjon og er ikke en oppfordring til å kjøpe eller selge noen investeringer. Kontakt en finansiell rådgiver for spesifikt råd om omstendighetene dine. For mer informasjon om dette emnet, vennligst kontakt din Investors Group Consultant.

No comments:

Post a Comment