Tuesday 28 November 2017

Tata Verdipapirer Online Trading Demo


Endurance Technologies IPO-gjennomgang Issue Summary Endurance Technologies Ltd (ETL) er den største tohjulede og trehjulede bilfabrikomponentprodusenten i India når det gjelder samlet inntekt for FY2015 fra våre utvalgte produktsegmenter. Selskapet har også virksomhet i Europa med høyt automatiserte produksjonsanlegg i Italia og Tyskland. Som et Tier-selskap leverer ETL direkte OEM-produkter til sine høy standardprodukter. Selskapet er også det første aluminiumsrørstøpefirmaet i India med hensyn til faktisk utgang og installert kapasitet i FY2016. ETL er en komplett løsningsleverandør, og tilbyr end-to-end-tjenester ved å engasjere sine kunder fra unnfangelse til sluttbrukers levering. Companyrsquos utviklingsprosess inkluderer design, utvikling, validering, testing, produksjon, levering og ettermarkedssalg for et bredt spekter av teknologiintensive auto-komponentprodukter som gir bedre kundetilfredshet og diversifisering av kunden. ETL er et innovasjonsdrevet selskap med sterk fokus på forskning og utvikling som gjør det mulig å utvikle nye produkter som er tilpasset kundens behov. For FY2015, FY2016 og Q1 FY2017 var ETLrsquos totale inntektsbidrag fra India henholdsvis 71,5, 70,1 og 66,8, mens r totalt inntektsbidrag fra Europa var henholdsvis 28,5, 29,9 og 33,2. Ifølge ledelsen har de så langt ikke sett noen motgang på grunn av Brexit. For notering gevinster og gi avgang til private equity investorer, kommer selskapet ut med sin jomfruen IPO via tilbud for salg modus for 24613024 aksjer aksjer av Rs. 10 hver via bokbyggingsrute med et prisbånd på Rs. 467-472 for å mobilisere Rs. 1149.43 ndash 1161.73 crore (basert på lavere og øvre prisbånd). Problemet åpnes for abonnement 05.10.16 og lukkes kl 07.10.16. Minimum søknad skal gjøres for 30 aksjer og i multipler derpå, deretter. Posttildelingsaksjer vil bli notert på BSE og NSE. BRLMs til spørsmålet er Axis Capital Ltd og Citigroup Global Markets India Pvt Ltd. Link Intime India Pvt Ltd er registrar til problemet. ETL utstedt egenkapital på nivå i 1999-2000 og deretter til en pris av Rs. 280 til Rs. 8215,13 per aksje i 2005-2010. Det utsteder også litt andel på Rs. 4 pålydende og tilbys tilbakekjøp for det samme i 2011-12 til en pris som spenner fra Rs. 70,42 til Rs. 457,42 per aksje. ETL har også utstedt bonusaksjer i forholdet 9 for 1 i november 2007 og 7 for 1 i mai 2016. Per 31.05.16 var den opptjente egenkapitalen på Rs. 140.66 crore. På ytelsesfronten, for siste fire finanser, har selskapet (på konsolidert grunnlag) oppgjort overskudd på Rs.3850.88 kr. Rs. 169,63 cr. (FY13), Rs. 4240.38 cr. Rs. 205,22 cr. (FY14), Rs. 4949.44 cr. Rs. 253,94 cr. (FY15) og Rs. 5274.55 cr. Rs. 292,29 cr. (FY16). For første kvartal av dagens finanspolitiske har det rapportert netto overskudd på Rs. 80,05 cr. på en omsetning på Rs. 1452.94 cr. Hvis vi årliggjør dette og attributt til egenkapitalen (som forblir det samme på Rs. 140,66 cr. Etter IPO på grunn av tilbud til salgs), så er spørprisen på en PE på 20 pluss mot industrikompositt på 33 pluss. Utstedelseskurs står ved en PBV på 4 pluss. Imidlertid har selskapet ingen peer med lignende modell av produkt vertikaler. ETL er veletablert spiller i bilkomponenter for to-, tre - og firehjulsbiler. Konsolidert sett økte inntekter og PAT med henholdsvis CAGR på henholdsvis 11,5 og 19,3 prosent for de tre siste skattene. Gjennomsnittlig RoCE har i den nevnte perioden holdt seg konstant rundt 22 prosent i gjennomsnitt. ETLrsquos kundeliste inkluderer Bajaj Auto, Suzuki, Royal Enfield, Yamaha, Piaggio, Hero, Honda, Daimler, Chrysler, Tata Motors etc. Selskapet har stor press på sine R amp D evner med kontinuerlige innovasjoner. Den har også sammenheng med kjente MNCer for spesialiserte suspensjons - og bremsekomponenter. Siden 2005 følger selskapet Total Productivity Management (TPM) og setter stordriftsfordeler og kostnadsreduksjonsstrategier på plass. ETL eksporterer nå til over 20 land og har 26 distributører i oversjøisk marked. I India har det 256 forhandlere På BRLMrsquos front, håndterte to ledere 19 offentlige problemer i løpet av de siste tre årene, hvorav 5 problemer stengte under emisjonsprisen på noteringsdatoen. Konklusjon: Selskapet har rapportert konsistent vekst i topp - og bunnlinjen. Basert på fremtidsutsikter for bilsektoren, kan investorene vurdere investeringer for kort til lang sikt. IPO Review Author DISCLAIMER: Ingen finansiell informasjon overhodet publisert hvor som helst her, bør tolkes som et tilbud om å kjøpe eller selge verdipapirer, eller som råd til å gjøre det på noen måte overhodet. Alt saken publisert her er bare for utdannings - og informasjonsformål, og under ingen omstendigheter bør det brukes til å ta investeringsbeslutninger. Leserne må konsultere en kvalifisert finansiell rådgiver før de foretar noen faktiske investeringsbeslutninger, basert på informasjon publisert her. Ettersom små og mellomstore bedrifter har tilgangsbarrierer og lav preferanse fra meglerfellesskap, gjør enhver leser som tar beslutninger basert på informasjon som publiseres her, helt og fullt på egen risiko. Ovenstående informasjon er basert på informasjon tilgjengelig som på dato kombinert med markedsoppfattelser. Forfatter har ingen planer om å investere i dette tilbudet. (SEBI registrert Research Analyst-Mumbai). Om Dilip Davda Dilip Davda (SEBI registrert Research Analyst-Mumbai), en frilansjournalist i mer enn 25 år, er en aksjemarkedsanalytiker og nyhetsartikkelforfatter. Siden 1985 har han bidratt til trykte medier, elektroniske medier og vises ofte på TV-kanaler som analytiker på besøkskontor. Hans artikler publiseres jevnlig i Corporate India, Smart Investment (engelsk og Gujarati ukentlig utgitt fra Ahmedabad), Free Press Journal og mange andre pressemeldinger. Han er også en analytiker på besøkslager på DD News TV Channel.

No comments:

Post a Comment